LÆRERHÅNDBOK FOR BARNESKOLEN

Håndbok for læreren

Håndbok for læreren-serien tar for seg  ulike populære temaer, det være seg en didaktisk metode, en velkjent pedagogisk
utfordring eller rett og slett tips til bedre undervisning!

Håndbok for læreren-serien tar for seg ulike populære temaer, det være seg en didaktisk metode, en velkjent pedagogisk utfordring eller rett og slett tips til bedre undervisning!

Vis hele omtalen... Skjul utvidet informasjon...
Filtrer utvalget
Filtrer utvalget
Filter
Format:
Målform:
() ()
:
Fra kr 395
Filtrer utvalget
Filter
  1. Kreative metoder hjelper oss til å utforske ideer vi ellers ikke ville kommet på. Med denne boken kan du tilrettelegge for kreativ praksis i klasserommet.
    Kreative prosesser i praksis er en håndbok i praktisk idéutvikling. Der følger vi hele designprosessen, og jobbing i ulike faser står i fokus. De ulike trinnene og øvelsene skal hjelpe deg med å utvikle, bearbeide og gjøre ideene til virkelighet.
    I denne boken finner du mange og varierte øvelser som du kan bruke i klasserommet.
    Gjennom øvelsene vil elevene motiveres til å tenke annerledes enn de pleier. Å utvikle ideer er som en oppdagelsesreise: Man må bruke tid på prosessen, og man må tørre å stå i stegene.
    Det er også flere øvelser for å bygge et godt klassemiljø. For å skape et kreativt miljø, trengs det trygge elever. Å jobbe med disse øvelsene vil også være med på å øke elevenes konsentrasjon, kreativitet og motivasjon i fagene. Det er et fint avbrekk fra tradisjonell klasseromsundervisning.

    Kreative prosesser i praksis er skrevet med barneskolen som hovedmålgruppe, men den kan enkelt tilpasses eldre elever.
    • Utgivelsesår: 06.09.2021
    • ISBN: 9788249222001
    • Målform: Bokmål
    • Nivå: Grunnskole 1-4, Grunnskole 5-7, Grunnskole 8-10
    • Format: Grunnbok
    • Sider: 84
    • Komponenttype: Grunnbok
    Kreative prosesser i praksis – Håndbok for læreren
  2. Gnisninger i klassen? Håndbok for læreren
    Det er ikke mulig å unngå at det oppstår gnisninger i en elevgruppe, men mange konflikter kan forebygges ved hjelp av konstruktive samtaler og felles regler som elevene selv har vært med på å utforme.
    Gnisninger i klassen? inneholder fortellinger om dagligdagse problemer med høy gjenkjennelsesfaktor. Disse er ment som igangsettere for samtaler i klassen. I tillegg inneholder Gnisninger i klassen? diskusjonsspørsmål, aktiviteter og kopioriginaler til hvert kapittel. Kapitlene tar for seg situasjoner i skolehverdagen hvor det oftest oppstår gnisninger: i klasserommet når læreren er ute, på gangen, på toalettet, i gymgarderoben og i skolegården.
    Gnisninger i klassen? er i hovedsak beregnet på arbeid med elever i småskole og mellomtrinn, men kan enkelt tilpasses eldre elever.
    • Utgivelsesår: 12.03.2020
    • ISBN: 9788249220991
    • Målform: Bokmål
    • Nivå: Grunnskole 1-4, Grunnskole 5-7
    • Format: Grunnbok
    • Sider: 112
    • Komponenttype: Grunnbok
    Gnisninger i klassen? - Håndbok for læreren
  3. Livsmestring i klassen gir lærere hjelp til å omsette i praksis læreplanens intensjoner og kompetansemål for dette viktige temaet. I tillegg til en innføring i hvordan og hvorfor undervise i livsmestring, inneholder boka et vell av praktiske aktiviteter og tips til gjennomføring.
    Livsmestring i klassen er skrevet med barneskolen som hovedmålgruppe, men mye kan enkelt tilpasses eldre elever.

    Livsmestring i klassen er en bok i Håndbok for læreren-serien.
    • Utgivelsesår: 10.08.2020
    • ISBN: 9788249221233
    • Målform: Bokmål
    • Nivå: Grunnskole 1-4, Grunnskole 5-7
    • Format: Grunnbok
    • Sider: 112
    • Komponenttype: Grunnbok
    Livsmestring i klassen - Håndbok for læreren
  4. Underveisvurdering i praksis
    Den nye læreplanen legger opp til at vi kan se på vurdering i skolen med nye briller og underveisvurdering er gjennomgangstonen. Underveisvurdering skal bidra til bedre læring og utvikling hos elevene og gi motivasjon for videre læring gjennom hele skoleløpet.
    Denne boka presenterer en mengde ulike aktiviteter og tips som du kan bruke i klassen for å legge til rette for gode underveisvurderinger. Her finner du bla. kapitler om læringsfremmende underveisvurdering, egenvurdering, mappevurdering, hverandrevurdering og samarbeidsaktiviteter. Passer for lærere på alle trinn/nivåer.
    • Utgivelsesår: 01.03.2021
    • ISBN: 9788249221769
    • Målform: Bokmål
    • Nivå: Grunnskole 1-4, Grunnskole 5-7, Grunnskole 8-10, Vg1, Vg2, Vg3
    • Format: Grunnbok
    • Sider: 96
    • Komponenttype: Grunnbok
    Underveisvurdering i praksis - Håndbok for læreren
  5. Å bruke uteskole som læringsarena gir et stort læringsutbytte, både faglig og sosialt. Når vi forlater skolens fire vegger forlater vi også den tradisjonelle klasseromsundervisningen til fordel for en praktisk, utforskende og aktiv opplæring. Lokalmiljøet blir en ressurs i opplæringen og gir elevene konkrete og livsnære erfaringer.
    Uteskole i praksis er en oversiktlig og praktisk hjelp til hvordan og hvorfor undervise utendørs. I denne boken finner du over 50 ulike aktiviteter som du kan gjøre sammen med klassen din på uteskole enten du arbeider i førsteklasse eller på femtetrinn. Aktivitetene er organisert etter fag, og er tilpasset kompetansemålene i LK20 for 1. til 7. trinn.
    Aktivitetene kan brukes på ulike trinn, enkeltvis eller flere etter hverandre på samme dag, som ulike stasjoner. Det er også mulig å kombinere opplegg på en aktivitetsdag for hele trinnet eller hele skolen. Kombinasjonene er nesten uendelige!
    • Utgivelsesår: 03.08.2020
    • ISBN: 9788249221226
    • Målform: Bokmål
    • Nivå: Grunnskole 1-4, Grunnskole 5-7
    • Format: Grunnbok
    • Sider: 120
    • Komponenttype: Grunnbok
    Uteskole i praksis - Håndbok for læreren
Oppdaterer... Oppdaterer...